Mașinile pe benzină și motorină nu pleacă nicăieri: de ce vor exista și după 2035

de: Andrei Tilimpea
22 06. 2022

Guvernul Germaniei nu va fi de acord cu planurile Uniunii Europene de a interzice efectiv vânzarea de mașini noi cu motoare cu ardere din 2035, a declarat marți ministrul de Finanțe Christian Lindner.

Guvernul Germaniei nu va fi de acord cu planurile Uniunii Europene de a interzice efectiv vânzarea de mașini noi cu motoare cu ardere din 2035, a declarat ministrul de Finanțe Christian Lindner.

În încercarea sa de a reduce emisiile cauzate de încălzirea planetei cu 55% până în 2030 față de nivelurile din 1990, Comisia Europeană a propus o reducere cu 100% a emisiilor de CO2 de la mașinile noi până în 2035. Asta înseamnă că ar fi imposibil să vinzi mașini cu motor cu combustie începând de atunci.

Parlamentarii Parlamentului European au susținut propunerile în această lună înainte ca negocierile cu țările UE cu privire la legea finală să aibă loc.

Vorbind la un eveniment organizat marți de asociația industriei BDI din Germania, Lindner a spus că vor continua să existe nișe pentru motoarele cu ardere, așa că o interdicție a fost greșită și a spus că guvernul nu va fi de acord cu această legislație europeană.

Lindner, un membru al democraților liberi pro-business, care împarte puterea cu social-democrații și verzii, a spus că Germania va fi în continuare o piață lider pentru vehiculele electrice.

Ce au votat parlamentarii

Legislatorii Uniunii Europene au votat pentru a menține interzicerea noilor mașini cu motor cu ardere din 2035, în ciuda încercărilor grupurilor din industrie și politicienilor conservatori de a slăbi propunerea.

Parlamentul European a respins un amendament care ar fi ușurat obligația producătorilor de automobile de a reduce emisiile cu 90% până în 2035, în loc de 100% propusă de Comisia Europeană anul trecut.

Legea nu este încă definitivă. Votul confirmă poziția parlamentului față de viitoarele negocieri cu țările UE privind legea finală.

Dacă se ajunge la un acord atunci, acesta înseamnă în mod efectiv sfârșitul mașinii cu motor cu ardere în Europa, marcând o revizuire radicală a unei forme de transport care a dominat de mai bine de un secol. Ar fi, de asemenea, o victorie crucială pentru agenda climatică a blocului, sectorul transporturilor dovedindu-se unul dintre cele mai greu de decarbonizat.